Kırıkkale’nin ulaşım geleceğini şekillendirecek ve 42 ilin geçiş noktasında trafik yükünü önemli ölçüde hafifletecek olan Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu Projesi’nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor.
Kırıkkale Valisi Hüseyin Engin Sarıibrahim, Işıklar Şantiyesi’ni ziyaret ederek yürütülen çalışmalar hakkında detaylı bilgi aldı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde hayata geçirilen ve Türkiye’nin en önemli ulaşım yatırımlarından biri olan otoyol projesi, toplam 120 kilometre uzunluğa sahip. Bünyesinde 7 kavşak, 4 tünel, 8 viyadük ve 22 kavşak köprüsü barındıran dev projede kazı ve dolgu çalışmalarının tamamen tamamlandığı bildirildi. Projede bir diğer önemli aşama olan ilk sıcak asfalt serim çalışmalarına ise önümüzdeki ay itibarıyla başlanacağı müjdelendi.
Şantiye alanında incelemelerde bulunan Kırıkkale Valisi Hüseyin Engin Sarıibrahim, projenin sadece bir ulaşım yatırımı olmadığını vurguladı. Vali Sarıibrahim, “Bu otoyol, şehirleri birbirine bağlamanın ötesinde; sanayiyi, tarımı, ticareti ve turizmi destekleyerek bölgemizin geleceğine yön verecek çok önemli bir kalkınma koridorudur” diyerek projede emeği geçen tüm personele çalışmalarında kolaylıklar diledi.
Ziyarete AK Parti Kırıkkale Milletvekili Mustafa Kaplan, AK Parti Batman Milletvekili Ferhat Nasıroğlu, Şırnak Milletvekili Arslan Tatar, Bingöl Milletvekili Zeki Korkutata, Elazığ Milletvekili Prof. Dr. Erol Keleş ve AK Parti Kırıkkale İl Başkanı Engin Pehlivanlı da katıldı. Fernas Otoyol İşletmesi şantiye ofisinde gerçekleştirilen brifing toplantısında milletvekilleri ve yerel yöneticiler projenin son durumunu titizlikle değerlendirdi.




